My… Angelina Jolie

My... Angelia Jolie

She’s famous for her divine beauty and for her troublesome life (and for her husband too).

But the bad girl now is changed.

Now she’s an important woman who collaborates with different humanitarian organization.  This April, for example, she spoke at a G8 foreign ministers meeting, where ministers pledged a sum for the development of  international standards for the investigation and prosecution of war crimes.

It is interesting to know that she faced for the first time the effects of a humanitarian crisis while shooting   the movie Lara Croft: Tomb Raider in 2001 in Cambodia and since that moment she became an active promoter of the human rights respect.

I choose for her a dark-brown sheath dress, a green jacket,  a small eco-fur clutch  by Enrico Coveri with appliques  and a short gold necklace.

È famosa per la sua bellezza divina e per la sua vita travagliata (e anche per suo marito).

Ma ora la Bad Girl è cambiata.

Oggi è diventata una donna di tutto rispetto che ha un ruolo importante in diverse organizzazioni umanitarie. Quest’anno per esempio in aprile ha parlato al G8 ad un incontro diplomatico dove i ministri dei diversi paesi si sono impegnati nello sviluppo di standard internazionali per la persecuzione dei crimini di guerra.

È curioso sapere che Angelina è entrata in contatto per la prima volta con gli effetti delle crisi umanitarie mentre girava il film Lara Croft: Tomb Raider nel 2001 in Colombia e da quel momento è diventata attiva promotrice del rispetto dei diritti umani.

Per lei ho scelto un tubino marrone scuro, una giacca verde, una pochette di Enrico Coveri di eco-pelliccia con applicazioni e una collana girocollo d’oro .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: